пʼятниця, 2 травня 2014 р.

Російська пропаганда в міжміських автобусах. Шо дєлать?

Тут 1+1 каже, що відмовляється від показу контенту, що вихваляє спецпризначенців та збройні сили Російської Федерації. А хто змусить водіїв міжміських автобусів не крутити всуціль російські фільми про спецназ, дєди-ваєвалі і українці-фашисти-зрадники? Щоразу, коли я маю їхати автобусом Київ-Рівне чи Київ-Почаїв (до Шумська, а не до Почаєва) і в зворотньому напрямку, мені треба зробити дві речі: посперечатися з водієм (спершу це ввічливе прохання з усмішкою, але на моє прохання не вмикати так голосно радіо Шансон, а ще ліпше увімкнути інше радіо, не вмикати фільмів, вперто каже, що всі хочуть слухати це і дивитися), а потім посперечатися із декількома пасажирами автобуса, які кричать "Включай кіно!". Це задовбало, якщо чесно. Навушники не рятують, бо картинка все одно миготить перед очима. А картинка приблизно така: кіно про мєнтів, кіно про тупих блондинок.

Наступну годину я думаю про те, що людство заслуговує на атомну бомбу, і розумію тих, хто самоспалюється. Потім думаю про те, що Майдан був даремний. Потім попускає і я просто слухаю музику, а картинка миготить перед очима: кіно про мєнтів, кіно про тупих блондинок (і обов'язково кадри про крутий спецназ навіть у фільмі про тупих блондинок).
І справа в тім, що розмови не допомагають. Ми навіть колись дзвонили власникам чи то писали скарги. Якось по-людськи вирішити проблему не виходить. Треба штрафи і заборони?
А фільми то без субтитрів і піратські (хоча я, звісно, не про це).
Тут Росія давно виграла інформаційну війну. В автобусі Почаїв-Київ почали крутити інтєрєсний фільм про те, як українські дітки з прапорцями зі свастикою на вулиці Володимирській зустрічали німецьких солдатів у 1941. Якийсь вусань у вишиванці чіплявся до головної героїні. Як виявилося, це фільм "Матч". Ну, ви знаєте, антиукраїнський, те і се. Безруков має всім показати, які українці цинічні зрадники. На щастя, на моє прохання вимкнути російську пропаганду, водій ввімкнув наступний фільм. Да, про блондинок. Наприкінці дороги почали транслювати ще один інтєрєсний фільм. Я аж навушники зняла, так він мене зацікавив (де б ще я побачила російську пропаганду, як не в автобусі?). Коротше, фільм починається так: кадри 2 світової війни, голос за кадром розповідає про дивізію "Галичину", яка разом з німцями б'ється проти доблесної Червоної армії. Потім сучасні часи, пара з історії. Викладач каже студентам, що треба їхати на реконструкцію бою під Бродами чи то куди (періодично я одягала навушники). Потім якісь непонятні кадри з санітарочкою, а далі якийсь фест, здається, перед реконструкцією. Нормальні рускоязичні пацани (весь фільм російською, тільки погані герої розмовляють українською) тусуються на фесті і знайомляться з дєвушкою в пілотці. На сцені схожий на "Кому Вниз" гурт лабає український рок. Потім якийсь чувак на джипі з українськими номерами в'їжджає на території, кричить комусь "Привіт!", а потім, побачивши нормальних руских пацанів, він кричить їм щось про клятих москалів і кидає в них банкою з-під кока-коли. Мені треба було виходити, тому я не побачила, що було далі. В титрах я побачила, що там грав Остап Ступка, то вже наґуґлила, шо це фільм "Ми з майбтнього-2", який у 2010 році Міністерство культури і туризму України не рекомендувало до показу в Україні "через провокативний у моральному плані характер деяких його епізодів і розпалювання цим міжнаціональної ворожнечі".
Але такі фільми крутяться щодня в міжміських автобусах, які їдуть на Західну Україну.
Хтось знає, що можна з цим робити?
Коли ми їхали 4 години маршруткою Вільнюс-Рига, то не було ні музики, ні фільмів. Бо у всіх різні смаки, бо, може, я хочу у дорозі поспати. Бо якого біса я маю дивитися російську пропаганду? Є якісь механізми, щоб заборонити ці тупі фільми в маршрутках? 

2 коментарі:

  1. Мені пояснювали колись, чому водії так полюбляють раідо Шансон (або блатняк взагалі) Це своєрідний захист на випадок, якщо в салоні їде хтось з відповідного "контингенту". Якщо лунає "своя, пацанська" музика - водія не чіпатимуть та проблем не створюватимуть.

    ВідповістиВидалити